panjang

Selasa, 15 April 2008

Belajar Ngeblog Yuuuk - Let's blogging

Ayo Ngeblog …

Bermula dari ajakan “Ngeblog yuuuk” yang ada di Newsletter Bunda InBiz. Lalu juga melihat blog-blog yang dibuat oleh para Bunda di komunitas tersebut. Saya menjadi tergerak untuk juga ikut membuat blog pribadi. Masak sih saya gak bisa …..

Saya ikuti saran pertama, yaitu mengumpulkan tulisan yang akan saya tampilkan diblog saya. Dimulai dengan menyebut Asma Allah, Bismillahirrohmanirrohim, alhasil inilah tulisan saya yang pertama …. moga-moga tidak membosankan ya dan dapat bermanfaat.

Motivasi saya memiliki blog ada beberapa hal, yang pertama untuk berbagi pengetahuan yang saya peroleh dari bacaan, cerita teman, dan juga pengalaman saya sendiri tentunya.

Selain itu juga untuk berlatih menulis. Saya sangat ingin bisa menulis, kelihatannya enak jadi penulis, tidak perlu keluar rumah tetapi penghasilannya cukup menjanjikan …. hhhmmp …

Juga, terus terang saja, jika blog saya ramai pengunjung, saya ingin mendaftar Adsense ….

Hehehe … ternyata ujung-ujungnya cari duit juga yah …. Tapi gak papa kan, sangat manusiawi toh. Manusia mana sih yang tidak butuh duit?

Bahkan menurut Pak Haji Alay pedagang yang sukses di Tanah Abang, Muslim itu wajib kaya. Kenapa? Karena, hanya rukun pertama saja, yaitu membaca Dua Kalimat Syahadat yang gratis. Selebihnya sholat, zakat, puasa dan haji harus pakai modal. Lagipula, senang rasanya kalau bisa memberi ….

Ayo mulai menulis …!

A journey of a thousand miles must begin with a single step. (Lao Tzu)

English version

Let's blogging

It is started after reading an article “Let’s blogging …” written in BundaInBiz Newsletter. Also after visiting some blogs owned by mothers in that community, I was motivated to also have my own blog. If they can do it, I should be able to make it ….

I followed the first suggestion, to collect writings which will be published in my blog. Started with saying the Name of Allah, Bismillahirrohmanirrohim, this is my first writing … hope it does not make you bored and is beneficial to you.

I have some motivations encouraging me to have a blog , the first one is to share my knowledge obtained from reading, friend’s story, and also of course my own experiences.

On top of that, I would like to also practice writing. It’s my dream to be able to write. I see that a writer is a good profession, no need to go out of home but the income is so good …. Hhhmmp

Also, to be honest, if my blog has a lot of visitors, I will register my blog to Google Adsense ….

Hahaha .... finally, the money is the purpose. But it’s okay though, it’s very human. Can you mention human that does not need cash ?

Even, according to Hajj Allay, a successful merchant from Tanah Abang, Moslem must be rich. Why? Because, it’s only the first rukun, which is stating Dua Kalimat Syahadat, that is free of charge. The rest, 5 times praying, tithe, fasting and ibadah haji, need money. And furthermore, it’s good to be able to give …..

So, let’s start writing …. !

A journey of a thousand miles must begin with a single step. (Lao Tzu)